Clubinfo

De Rotterdamse Leeuw is een sportvereniging in Rotterdam-Zuid (Lombardijen) en opgericht in 1929. Het ledenaantal schommelt rond de 400 leden, waarvan ongeveer de helft uit jeugd bestaat in de leeftijd van 6 tot 18 jaar. Deze jeugd is voor 65% afkomstig zijn uit de wijken Vreewijk en Lombardijen. Overige leden komen o.a. uit Barendrecht en de Albrandswaard. D.R.L. bied aan de seniorenleden de mogelijkheid om prestatievoetbal en recreatievoetbal op zowel zondag als zaterdag te spelen.

De jeugdafdeling bestaat uit zo´n 15 zeven- en elftallen. DRL wil voor zijn jeugdleden meer zijn dan alleen een voetbalvereniging. Zo wordt de jeugd bij DRL zorgvuldig volgens een doordacht jeugdplan opgeleid en begeleid.
Hierbij komen niet alleen voetbaltechnische zaken aan bod maar is er ook veel aandacht voor de sociale aspecten van de sport. Door de jeugd kan bij DRL voetbal op prestatief- en recreatie niveau gespeeld worden. De prestatieve deel vindt plaats in de selectie-elftallen.
Hierbij staat de voetbalopleiding voorop met als doel het laten doorstromen van de talenten naar het eerste elftal van DRL. Alle jeugdleden zowel selectie- als recreatiespelers trainen tweemaal in de week welke training door een gekwalificeerde trainer wordt gegeven.

Het sportcomplex van D.R.L.:

Het sportcomplex van D.R.L. `De Leeuwenkuil` is gelegen aan de Spinozaweg.
Het complexbestaat uit 3 speelvelden waarvan er 2 van ledverlichting en 1 van normale verlichting zijn voorzien.
Twee van deze velden zijn kunstgrasvelden en er is 1 natuurgrasveld.
Ons clubgebouw bestaat uit een mooie kantine, wedstrijdsecretariaat, administratiekantoor, vergaderruimte, materiaalruimte en een bestuursruimte. Voor 3 speelvelden hebben wij nu 10 kleedkamers ter beschikking. Voor de toekomst zouden wij graag de kleedkamers willen uitbreiden naar 16 stuks.

Sponsoring:
D.R.L. voert een actiefbeleid met betrekking tot sponsering.
Het beleid zal er op gericht zijn sponsors actief te betrekken bij het te voeren beleid binnen de vereniging en hen aan de vereniging te binden. D.R.L. werkt nauw samen met gemeente en andere instellingen die belang hebben bij de leefbaarheid van “Lombardijen”.

Ambitie:

DRL wil zich in de toekomst ontwikkelen tot een moderne sportvereniging waar mensen op de tijden dat het hun schikt, al dan niet in competitieverband  de voetbalsport kunnen beoefenen.
DRL streeft er naar een toon aangevende club in Rotterdam te zijn waarvan het eerste elftal in de hoogste klasse van het amateurvoetbal uitkomt en waarvan de jeugdopleiding een kwalitatief hoog niveau heeft.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!